Tek kişilik “Kleopatra’ya Ne Oldu?” oyunu, kadının tarihsel ve güncel mücadelesini sahneye taşıyarak izleyiciyi düşünmeye davet ediyor. Başı dik, sözü güçlü bir sanat manifestosu.
Kadın Mücadelesi Sahneye Taşındı
Trabzon Oda Tiyatrosu, “Tiyatro iyileştirir” mottosuyla hazırladığı Kleopatra oyunu ile yine fark yarattı. Ali Cüneyt Kılcıoğlu’nun kaleme aldığı, Ceyhun Gen’in yönettiği ve Meltem Pul’un sahnede tek başına hayat verdiği yapım, tarihsel Kadın mücadelesi vurgusunu bugünün sorunlarıyla buluşturdu.
Canan Yolcu’nun İç Sesi
Oyun, günümüz sanatçısı Canan Yolcu’nun kırk yaşından sonra “döngüyü kırma” çabasını anlatıyor. Kleopatra oyunu benzetmesiyle yükselen metin; görünmeyen emek, yaş ayrımcılığı ve popüler kültür tuzaklarını ironik bir dille ele alıyor. “Ev kadınları sergisi” için yaptığı heykelle bir anda gündeme oturan Canan, şöhret mi yoksa sanatın özü mü ikilemine sıkışıyor.
Sanat, Toplumsal Yaraları Sarabilir mi?
Sahnede sorulan en güçlü soru: “Sanat, toplumsal dili dönüştürebilir mi?” Meltem Pul’un enerjisiyle seyirciye ulaşan oyun, Kadın mücadelesi ekseninde sanatın birleştirici gücünü tartışmaya açıyor. Seyirci hem gülüyor hem de düşünmeye zorlanıyor.
Ekim’de Tekrar Sahnelenecek
Trabzon Devlet Tiyatrosu oyuncusu Mahir Elvan’ın genel sanat yönetmenliğinde üretilen Kleopatra oyunu, Ekim ayında yeniden sahnede olacak. Kaçıranlar için şimdiden ajandaya not düşmekte fayda var.