Trabzon Haber

Trabzon'da Görsel Sanatlar Mülakatında Skandal İddia

Trabzon Akçaabat Güzel Sanatlar Lisesi’ne uygulamasız, sözlü mülakatla öğretmen atandığı iddiası eğitim camiasında tepkilere neden oldu.

Trabzon Akçaabat Güzel Sanatlar Lisesi’ne öğretmen atamasında kriter dışı sözlü mülakat iddiası gündemde. Eğitim camiası süreci eleştiriyor.

Geçtiğimiz ay proje okullarına somut kriterler olmaksızın yapılan öğretmen atamalarının yankıları sürerken, şimdi de Trabzon’un Akçaabat ilçesindeki Güzel Sanatlar Lisesi’nde yaşanan bir uygulama tepkilere neden oldu. Görsel sanatlar branşına yapılan öğretmen alımında objektif kriterlerin göz ardı edildiği ve mülakatın yalnızca sözlü olarak gerçekleştirildiği iddia ediliyor.

Uygulamalı Değil, Sözlü Mülakatla Değerlendirme

Trabzon Akçaabat Güzel Sanatlar Lisesi’nde, bu yıl yapılan öğretmen alımlarında daha önce uygulanan “uygulamalı sınav” yerine sadece sözlü mülakat yapıldığı belirtildi. Hatta bazı adayların tek bir soruyla değerlendirildiği, portföy istenmesine rağmen içeriğinin dikkate alınmadığı öne sürülüyor.

Görsel sanatlar gibi uygulama ağırlıklı bir alanda bu yöntemin tercih edilmesi, eğitimciler ve kamuoyunda ciddi soru işaretlerine yol açtı.

Eğitimde Liyakat Yerine Keyfi Atama Endişesi

Yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden bu tür liselere öğretmen seçiminde liyakatin esas alınması gerektiğini savunan birçok eğitimci, yapılan uygulamayı öğretmen atamalarında adaletsizlik olarak değerlendiriyor.

Eğitim Gücü Sen tarafından yapılan açıklamada, öğretmenlerin hizmet puanı, mesleki tecrübesi ve proje geçmişinin dikkate alınmamasının kabul edilemez olduğu vurgulandı. “Emaneti ehline veriniz” ilkesine dikkat çeken sendika, mülakat sisteminin iltimas aracı haline geldiğini ifade etti.

“Haksızlık Karşısında Susmadık”

Eğitim Gücü Sen açıklamasında şu ifadelere yer verildi:
“Bugün okullara yapılan öğretmen ve idareci atamalarında, ehliyet ve liyakat yerine tanıdık ilişkilerinin ön planda olduğunu görmekteyiz. Bu anlayış devam ettikçe ne kadar yeni eğitim modeli geliştirirsek geliştirelim, gerçek anlamda bir ilerleme sağlanamaz. Eğitim alanındaki her haksızlıkta sesimizi yükselttik, bundan sonra da susmayacağız. Yanlıştan dönülmesini ve adaletin esas alınmasını talep ediyoruz.”

Eğitimde Liyakat Şart!

Eğitim camiası, özellikle sanat ve yetenek odaklı eğitim kurumlarına öğretmen seçiminin keyfi değil, objektif ve adil kriterlere göre yapılması gerektiğini vurguluyor. Trabzon’daki bu uygulamanın tüm kamuoyuna örnek teşkil etmemesi adına yetkililerden süreci gözden geçirmeleri bekleniyor.

Haber Trabzon - Trabzon Son Dakika Haber