Türkiye’nin en zorlu coğrafyalarından birinde inşa edilen ve Erzurum ile Rize arasındaki ulaşımı kökten değiştirecek olan Kırık Tüneli Projesinde sona gelindi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Erzurum–İspir–Rize Devlet Yolu kapsamında yapımı süren dev projede önemli açıklamalarda bulundu. Mevcut güzergâhın 33,2 kilometre kısalacağını ve geçiş süresinin 40 ile 60 dakika arasında azalacağını belirten Uraloğlu, tüneldeki kazı ve destekleme çalışmalarının yüzde 90’ının tamamlandığını ifade etti. Bölge ekonomisi ve ulaşımı için tarihi öneme sahip proje, Karadeniz ile Doğu Anadolu’yu birbirine daha hızlı ve güvenli bağlayacak.
Kırık Tüneli ile Erzurum-Rize Arası 33,2 Kilometre Kısalacak
Bakan Uraloğlu, projenin tamamlanmasıyla Erzurum’u İspir üzerinden Rize’ye bağlayan mevcut yolun 49 kilometreden 15,8 kilometreye düşeceğini açıkladı. Bu sayede güzergâh toplamda 33,2 kilometre kısalmış olacak. Proje kapsamında 7 bin 100 metre uzunluğunda çift tüp tünel, 8,7 kilometrelik bağlantı yolu, 2 adet 88 metrelik çift köprü, 1 adet 19 metrelik tek köprü ve 390 metrelik acil kaçış rampası inşa ediliyor. Uraloğlu, bu dev altyapı hamlesinin bölgedeki trafik güvenliğini artıracağını ve yol standartlarını üst seviyeye çıkaracağını vurguladı.
Geçiş Süresi 60 Dakikaya Kadar Düşecek, Kış Çilesi Bitecek
Kırık Tüneli’nin tamamlanmasıyla özellikle kış aylarında yaşanan ulaşım sorunlarının büyük ölçüde çözüme kavuşacağı belirtildi. Bakan Uraloğlu, mevcut güzergâhta 40 ila 60 dakika arasında zaman tasarrufu sağlanacağını ifade etti. Ayrıca Gölyurt Dağı Geçişi’nin 2 bin 380 metreden 2 bin 34 metreye düşürüleceğini aktardı. Erzurum-Rize arasındaki toplam yol uzunluğu ise 248 kilometreden 196 kilometreye inecek. Böylece Erzurum’dan Karadeniz’e en kısa ve en güvenli bağlantı oluşturulmuş olacak.
Saniyede 206 Litre Su Tahliyesi Yapıldı
Tünel kazılarında karşılaşılan en büyük zorluklardan birinin yoğun yer altı suyu olduğuna dikkat çeken Bakan Uraloğlu, bugüne kadar saniyede 206 litre su tahliyesi yapıldığını açıkladı. Uraloğlu bu durumu, “15 metre uzunluğunda, 6 metre genişliğinde ve 2 metre derinliğinde bir yüzme havuzunu yalnızca 15 dakikada dolduracak kadar güçlü bir su akışıyla mücadele ediyoruz” sözleriyle ifade etti. Kazı-destekleme çalışmalarının %90’ı (yaklaşık 13 kilometre), nihai beton kaplamanın ise %78’i (11 kilometre) tamamlandı.
Erzurum’a 23 Yılda 126 Milyar Liralık Ulaşım Yatırımı
Bakan Uraloğlu, son 23 yılda Erzurum’un ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 126 milyar lira yatırım yapıldığını açıkladı. Bölünmüş yol uzunluğu 49 kilometreden 624 kilometreye çıkarılırken, BSK kaplamalı yol uzunluğu ise 40 kilometreden 629 kilometreye ulaştı. Ovit ve Pirinkayalar tünellerinin hizmete açılmasıyla yıllardır bölge halkının yaşadığı ulaşım çilesi büyük ölçüde sona erdi. Ayrıca Erzurum’u hızlı trenle buluşturacak Erzincan–Erzurum–Kars Hızlı Tren Projesi için de etüt çalışmalarının sürdüğü belirtildi.
12 Büyük Karayolu Projesinde Çalışmalar Devam Ediyor
Bölgede devam eden projeler arasında Kop Dağı Tüneli geçişini kapsayan Trabzon–Aşkale Yolu, Çirişli Tüneli, Erzurum Kuzey Çevre Yolu, Dallıkavak Tüneli ve Pasinler Şehir Geçişi gibi 12 önemli karayolu projesi bulunuyor. Bu yatırımların tamamlanmasıyla Doğu Anadolu ile Karadeniz arasındaki ticaret ve turizm hareketliliğinin daha da artması bekleniyor.




