Trabzon, Ankara'da düzenlenecek NATO zirvesine karşı güçlü bir tepkiye ev sahipliği yaptı. Emek ve Demokrasi Platformu öncülüğünde bir araya gelen çok sayıda vatandaş, Kahramanmaraş Caddesi'nden Meydan Parkı'na kadar yürüyerek NATO'nun politikalarını protesto etti. "NATO'ya Hayır Tam Bağımsız Türkiye", "Katil NATO İşbirlikçi AKP" ve "Emperyalistler İşbirlikçiler 6. Filoyu Unutmayın" sloganlarının yankılandığı yürüyüşte, zirve öncesi başkentte alınan güvenlik önlemleri ve gözaltılar sert bir dille eleştirildi. Trabzon meydanında toplanan kalabalık, Türkiye'nin bağımsızlık onurunu sonuna kadar savunacaklarını haykırarak, ekonomik zorluklar ve siyasi iktidarın tutumu üzerinden hükümete yönelik çok sert açıklamalarda bulundu.

“NATO, Emperyalizmin Saldırı ve İşgal Aygıtıdır”

Yürüyüşün ardından platform adına konuşan Muhammet İkinci, NATO'nun kuruluş yıldönümü vesilesiyle yapılacak zirveye dair dikkat çekici tespitlerde bulundu. İkinci, “Emperyalist savaş örgütü NATO’nun 79. Kuruluş yıldönümü nedeniyle planlanan zirve 7-8 Temmuz tarihinde Ankara’da toplanacak. NATO ABD emperyalizminin saldırı ve işgal aygıtıdır. ABD öncelikleri, ihtiyaç ve çıkarları NATO’nun yönelimlerini belirler. NATO, ABD’nin küresel hegemonyasını tesis ve koruma işlevi görür. Bu amaçla gerekli görülen coğrafyalarda askeri müdahale, darbe ve işgallere girişir, savaşlar çıkarır, rejimler yıkar. Göçlere sebep olur, ülkelerin kaynaklarını sömürür, yoksulluğu derinleştirir” ifadelerini kullandı. İkinci, NATO'nun emekçi halkların karşısında sermayenin küresel bir dostu olduğunu vurguladı.

Trabzon'da Eğitim Sen’den Yusuf Tekin’e Karne Yok!
Trabzon'da Eğitim Sen’den Yusuf Tekin’e Karne Yok!
İçeriği Görüntüle

Ankara'da OHAL İddiaları ve Ekonomik Çöküş Tepkisi

Konuşmasında Ankara'daki zirve hazırlıklarını eleştiren İkinci, şehirde adeta OHAL ilan edildiğini savundu. “13 gün boyunca eylem, etkinlik, açıklama, barışçıl demokratik gösteri hakkı yasaklanırken bir sürek avını andırırcasına 200’den fazla kişi gözaltına alındı” diyen İkinci, Türkiye’nin içinde bulunduğu ekonomik tabloyu da gözler önüne serdi. Asgari ücretin 28 bin lira, dört kişilik bir ailenin açlık sınırının ise 35 bin lirayı aştığını belirten İkinci, “Yoksulluk sınırı 114 bin lira oldu. Çalışan nüfusun % 70’i yoksulluk sınırının altında yaşıyor. Yurttaşlar gelecekten umudunu kesmiş durumda. Sosyoekonomik açıdan miadını doldurmuş, toplumsal desteğini kaybetmiş bir iktidar ile karşı karşıyayız” ifadelerini kullanarak, iktidarın meşruiyet kaybı yaşadığını iddia etti.

1Dbd1554 1D9A 4C33 86E1 268B4Fc20E45

“Türkiye Hiçbir Emperyal Gücün Arka Bahçesi Değildir”

Türkiye'nin bağımsızlığına yönelik vurgusunu yineleyen İkinci, dış politikada atılan adımlara karşı çıktı. “NATO ve ABD ülkemize hem Ortadoğu’da hem de Karadeniz’de yeni görevler veriyor. Mevcut üsler yetmezmiş gibi çok uluslu bir kolordu karargahı ile İstanbul’da Deniz Unsur komutanlığı kurulacağı belirtiliyor” uyarısında bulunan İkinci, ABD büyükelçisinin açıklamalarına da tepki gösterdi. “Ama yağma yok bu memleket sahipsiz değil!” diyen İkinci, “Bu ülke emperyalizm karşısında diz çöküp işbirliği içinde yürüyenlerin ülkesi değil, emperyalizme karşı verdiği savaşı kazanarak halk iradesine dayanan cumhuriyeti kuranların ülkesidir. Türkiye’nin geleceği Washington’da, Brüksel’de ya da NATO karargâhlarında değil; bu ülkenin fabrikalarında, okullarında, tarlalarında, meydanlarında, emekçi halkının ellerinde şekillenecektir” diyerek sözlerini noktaladı.

Muhabir: Erhan Cebeci